למידה והחיקוי- הטיעון העיקרי של תיאוריה זו הוא שהצופים עלולים ללמוד ולאמץ התנהגות אלימה בעקבות צפייה באלימות בטלוויזיה. כלומר, האלימות בטלוויזיה משמשת עבור הצופים מכשיר הדרכה להתנהגות אלימה ומודל לחיקוי שלילי.
גירוי לאלימות- תיאוריה
זו טוענת שהחשיפה להתנהגות אלימה בטלוויזיה משמשת לצופים גירוי המגביר את ההתרגשות
ועלול לגרום להתפרצות אלימה.
זיכוך- לפי תיאוריה
זו, הצפייה באלימות בטלוויזיה מאפשרת לצופים לפרוק מטעני הגרסיה ותסכול באמצעות
צפייה בפעילות אלימה של הגיבורים בטלוויזיה, מבלי להתנהג באלימות בפועל.
חיזוקים-
תיאוריה זו טוענת שהאלימות שמשודרת בטלוויזיה מחזקת עמדות והתנהגויות הקיימות אצל
הצופים. מכאן, אצל צופים שקיימת בהם נטייה
לאלימות האלימות המשודרת תחזק נטייה זו. אך בקרב צופים שקיימת בהם התנגדות לאלימות
האלימות המשודרת תחזק את התנגדותם.
בסרטון אנו רואים שימוש בתאוריית הלמידה והחיקוי, רואים בסרטון כל
מיני אנשים הלבושים במסכות של ליצנים ומפחידים עוברי אורח תמימים בשטחים ציבורים.
ככל הנראה מעשים אילו הינם בהשראת סרטונים המופצים ברשתות החברתיות הכוללים הפחדה
ואיומים שסרטונים אילו בהשראת הסרט "IT". מדובר בסיפור מאת
סטיבן קינג, שעובד לקולנוע, שבו מסופר על ליצן המטיל טרור על עיירה אמריקאית. הסרט
יצר גל של חיקויים בעולם ועבר גם לישראל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה